Luni, 23 Aprilie 2018 11:14
Apreciere articol
(0 votes)

Istorie de succes - Liza Mamaliga, 28 de ani, Dulce Plai S.R.L., or. Ungheni

1Femeile de afaceri sunt energice, pozitive și puse pe fapte mari. Indiferent de domeniul în care activează, odată ce și-au stabilit anumite obiective, se vor dedica realizării acestora și nu se vor opri aici. Ne-au demonstrat-o beneficiarele Proiectului Business Academy for Women, gestionat de Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii.

Liza Mamaliga, 28 de ani, Dulce Plai S.R.L., or. Ungheni

Am decis să continui tradiția bunicului și a tatălui meu

Am moștenit #pasiunea pentru albini și apicultură de la bunicul și tatăl meu. Mi-am petrecut toată copilăria printre stupii din spatele casei. Îmi plăcea să-l urmăresc pe tata cum avea grijă de albini și eram omniprezentă la procesul de colectare a mierii. În acea perioadă familia noastră avea 30 de stupi de la care era colectată mierea și o vindea angro, asigurând jumătate din veniturile familiei.

Ideea de a #inițiaoafacere mi-a venit în ultimul an de facultate. Doream neapărat sa-mi valorific cunoștințele și abilitățile obținute în anii studenției. Am analizat mai multe 2opțiuni și am înțeles că trebuie să aleg ceia ce-mi place. Am decis să continui tradiția bunicului și a tatălui meu, astfel că în 2012 am deschis o afacere în apicultură. Unul dintre obiective a fost diversificarea produselor conexe apiculturii pentru a majora profitul. Alt obiectiv important, la care țin foarte mult, este unul social, organizarea programelor de asistență și dezvoltare pentru tinerii din zonele#rurale și conștientizarea importanței apiculturii prin educarea societății.

Pas cu pas am reușit să diversificăm produsele de prisacă și cele naturiste. La ora actuală producem#polen/propolis, lumânăridinceară, săpun/șampon și ceaiuridinplante. De curând am elaborat un produs nou - #batoaneenergizante și suntem în perioada de testare a acestora.

Acum suntem 3 angajați și avem grijă de 180 de familii de albine. Am reușit să diversificăm gama de produse și am ajuns la 20. Promovarea și marketingul online îl facem, în special, prin intermediul rețelelor de socializare și a portalului nostru.

Produsele noastre sunt făcute artizanal, dar intenționăm să procurăm utilaj pentru automatizarea unor procese. Totodată, vom continua să diversificăm gama noastră de produse, iar pe termen lung intenționăm să exportăm.

3Despre Programul „Business Academy for Women” am aflat de pe site-ul ODIMM. Anterior am participat la componentele de instruire la proiectele #PARE 1+1 și PNAET. Anume calitatea instruirilor oferite de ODIMM m-a determinat să aplic și la componenta de instruire a Programului „Business Academy for Women”. Cursurile m-au ajutat să ajustez procesele manageriale și de producere ale companiei. Mi-au fost foarte utile informațiile privind procedurile de export, pe care le voi lua în calcul când voi ajunge să export produsele noastre pe piețe externe. Urmăresc toate #programeledesuport, implementate de ODIMM, și voi aplica la componentele de finanțare pentru care sunt eligibilă.

Ultima modificare s-a efectuat Luni, 23 Aprilie 2018 12:41

PROMO

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Logare